Hoppa till innehåll

Riskinformation Historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning. De pengar som placeras i fonden kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka hela det insatta kapitalet.

Student som vill jobba extra? Läs vidare!

Vi söker kundspecialister

Du kommer ha en kundorienterad roll i ett välrenommerat bolag med hög tillväxt. Du får möjlighet att lära dig mer om fondbranschen och hur ett fondbolag fungerar samt komma närmare och lära känna våra direktkunder. Hos oss hittar du kompetenta och professionella medarbetare i en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du ges stort förtroende att genomföra dina åtaganden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Våra kundspecialister är ett framgångsrikt kundsupport-team som dagligen hjälper våra kunder att administrera sitt sparande och agera bollplank i generella frågor som rör sparande.

Rollen innebär ett stort ansvar då du som kundspecialist företräder fondbolaget dagligen i samtal med våra kunder. Du deltar på anordnade kundevent och håller i bokade kundmöten. Som ansiktet utåt för våra fonder är det viktigt att du tar ägarskap för att leverera en kundupplevelse utöver det vanliga.

  • Hantering av inkommande kundärenden
  • Besvara frågor kring sparande och våra fonder från såväl befintliga som potentiella nya kunder
  • Företräda fondbolaget på kundevent
  • Administrera inkommande ärenden
  • Vid behov hjälpa förvaltarna med beslutsunderlag och presentationer
  • Kvalifikationer

Vi söker dig som regelbundet kan arbeta ungefär två dagar i veckan (16 h/vecka) och som kan arbeta extra under sommar och julhelger. Vi ser att du studerar en ekonomiutbildning eller annan relevant akademisk utbildning. Vi ser även att du har ett intresse för sparande och den finansiella marknaden.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är nyfiken och vill lära dig mer om fondsparande samt hur ett fondbolag och dess kapitalförvaltning fungerar. Du är noggrann och tar dig an arbetsuppgifter på ett strukturerat och förtroendegivande vis.

Eftersom vi är ett högpresterande team som arbetar tillsammans och hjälper varandra är det av vikt att du trivs med teamarbete och samarbetar väl med andra. Då våra åtaganden och bolaget växer är det ofta ett högt tempo där du kommer att få ta mycket ansvar.

Du skickar in din ansökan bestående av CV och personligt brev till: Rekrytering@carnegiefonder.se. Märk mailet med: Ansökan Kundspecialist. Vi bearbetar ansökningar löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt!